Lecţia de artă plastică

Vorbind de timpul de după geam.

La o lecţie de artă plastică  profesoara ne-a îndemnat să îndreptăm privirile spre fereastră şi să contemplăm câteva clipe. După, ne-a întrebat ce am văzut. La care răspunsuri diverse, cu descrieri magnifice de peisaje de către copiii geniali din primele bănci, cu unele mai timide din ultimele bănci şi unele în tăcere.

Am răspuns şi eu. Văzusem geamul, sticla, rama în care se limita sticla, căpătată din nisip. Mă gândeam pe atunci că e mare păcat şi mare prostie mecanismul omenesc, care s-a învrednicit să încadreze într-un spaţiu static nisipul(sticla) şi copacul(rama), paradoxal sau nu dar acum tot măuit la fereastră. Acum văd picăturile de ploaie, umbrele, oameni, chestii şi nu pentru că nu am capacitatea de-a observa aproapele ci doar din nedorinţă de-al observa. Pardon, mă derutează că un material plastic limitează nisipul, care, parcă se vede a fi unul marin.

Era un filmuleţ care prognoza automatismul la care vom ajunge, îi spusesem atunci unei prietene că prefer epoca de piatră. De ce? Pentru că prefer uneori, n-o să credeţi, o suferinţă din disconfort fizic decât unul spiritual.

E cald în casa mea. Dar casa mea nu sunt eu. Căldura mea e diferită. Căldura mea se încălzeşte prin  raze scăpate în frunze şi reflectate în ape.

Acum e posomorât afară, eu continui să mă uit pe fereastră. Pledând mereu pentru privelişte, risc să închid de această dată ochii şi să mă încălzesc, aşa cum ştiu, din luminile mai rămase.

Reclame
Articol anterior
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: